Sabtu, 5 Mac 2011

rentetan cerita perjumpaan ngan SUB NRE





hari rabu 2.3.2011

aku dapat tau yang baucar balik bayaran gaji aku dah mencecah 16 hari...kalau ikut law, baucer kena cecah 14 hari bertugas jer..mampuslah...org hq dah bising...cikman pun dah mula kecoh...tapi aku cool lagi...tapi dalam hati takut gak....sebab dah dengar ura2 kena jumpa ngan org besar sebab masalah ni.....aku takut kena surcaj ker..mampus aku....



hari khamis 3.3.2011

pagi...aku dapat tau org NRE nak jumpa sebab perkara ni...diorang memang marah sangat sebab perkara ni berlaku....harapan diorang utk capaikan hasrat sifar bil lewat dah hancur berkecai....


aku pun tak tau dimana silapnya...aku akui memang salah aku....salah aku lambat nak bagi baucar tu pada peraku 1...tapi kelewatan tu dibabkan aku mc..n cuti..sakit kaki...dan sambung pulak dengan cuti raya cina...
huhhhhhh...benda nak jadi....


airmata dah berjujuran...takut punya hal...ditambah pulak cerita cerita yang kurang enak didengar ttg aku...tak tau lah apa yang diorng dengki sangat ngan aku....lagi lah aku menangis...dugaan betullah.....mungkin kurang senang sebb aku ni pompuan..yang nak pergi ke kl nanti semuanya laki...so whatttttttttt????...dah nama aku yang naik...ko ado....takdo duduk diam2....


petang....dalam kol 6.00 camtu aku pun bertolak pi kl...ngan abg rahman n cikman n cik gani...pastu ambik cik haru kat umah n zassssssterus ke kl...sampai kl dalam kol 10.00 malam camtu....


malam tu tak leh tido...yerlah first time dok kat hotel tido kat bilik sengsorang....nak kata takut tak jugak...tapi tak leh tido..........sampailah ker pagi...................


hari jumaat 4.3.2011


pagi seawal 7.30 dah check out dari hotel...waktu ni taku dah pening...rasa melayang2...maklumlah semalaman tak boleh tido...mana nak fikir nak ngadap SUB lagi...dah ler ader insiden bodoh yang dah aku lakukan semalam...memang bodoh betullah...salah sendiri..pastu jenuh pikir samapi tak leh tido.....


pas settle semua terus bertolak ker putrajaya....tak lalu makan...semua tak makan...takut kononnya...sampai putrajaya kol 8.30....pukul 9.00 ngadap SUB....banyaklah yang di pot pet kan..tadah jerlah telinga..dah memang salah dan kecuaian sendiri....antara nasihat dia...kita sebagai kakitangn kenalah kerja dengan sepenuh jiwa raga...Heart n Soul katanya...kena ambik serius semua perkara.....kerja dengan ikhlas...
insap gak aku dengarnya...dan macam2 lagi lah yang diperkatakan...
dah abis bincang semua...terus pi angkasa jap...bukan angkasa lepas yer...angkasa yang potong gaji tu...sebab cik haru n cik gani ader urusan....


selesai semua terus zasssssssssssssssssssssssssbertolak balik ker ipoh


sampai umah dalam kol 5.30 ptga gitu....dan waktu nilah baru tersa kepenatan yang teramat sangat...nasiblah aku dapat suami yang begitu penyayang....malam tu dia yang uruskan hal anak2.......dioa tau aku penat....


sesungguhnya aku rasa amat bertuah mempunyai suami seperti dia......seorang yang penyayang...rajin membantu melakukan kerja2 umah....teman utk aku meluahkan segala masalah aku....bertanggungjawab..begitu memahami isterinya...dan jugak sering memnajakan aku...hehehe kadang2 aku yang selalu memenjakan diri..ngeeeeeeeee.......


Cuma kengkadang tu aku rasa bersalah sangat kerana ku seorang yang jahil...masih belum mampu menjalankan tanggungjawab seorang isteri sebaik-bainya........aku yang tak pandai menilai....takpalah...aku akan perbaiki semuanya insyaalah...moga aku diberi peluang olehNya




I LOVE U SO MUCH ABANG....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan